Historia rajdowa

Historia startów w rajdach zaczyna się od Adama Magaczewskiego. Zaczął on jeździć w rajdach w wieku lat 17. Po zrobieniu licencji R2 został wicemistrzem okręgu śląskiego w sezonie 1981.

 

 

Na początku 1992 roku, 10 lat młodszy brat Adama, Andrzej Magaczewski zaczął jeździć w rajdach i po ukończeniu trzech KJSów pojechał w rajdzie Wisły z numerem 0 jako folloufer Ładą 2103.

 

 

 

W 1992 roku Andrzej Magaczewski wystartował w Barbórce Cieszyńskiej. Tego samego roku Andrzej ponownie pojechał Ładą.

 

 

Dwa lata później, czyli w 1994 roku Andrzej Magaczewski zrobił licencje R1.

W 1995 roku bracia Magaczewscy wystartowali w rajdzie krakowskim Lancią HF Integrale. Adam jako kierowca, a Andrzej jako jego pilot.

 

 

Następny start był w dolnośląskim rajdzie Elmot, także Lancią. Ukończony na 3 miejscu w klasie A8.

 

 

(Kierowca- Adam Magaczewski, pilot- Andrzej Magaczewski)

 

Następnie w 1995 roku zakupiona została Mazda 323 4WD Turbo od Romualda Chałasa. Mazda ta została sprowadzona przez firmę Universal w 1990 od mistrza świata Timo Salonena.

 

(Mazda 323 4WD Turbo po mistrzu świata przygotowana na Rallycross)

 

Pierwszy start Mazdą na rajdzie Polski zakończył się awarią na 6 odcinku specjalnym, dlatego musieliśmy się wycofać.

Start Mazdą przez Adama Magaczewskiego i Lancią przez Andrzeja Magaczewskiego w Rajdzie Karkonoskim, tym razem pilotem Adama był Andrzej Białowąs, a pilotem Andrzeja- Dariusz Smoliński.

 

 

Rallycross Słomczyn- Adam Magaczewski dojeżdża na 1 miejscu w mistrzostwach Polski w dywizji 4.

 

 

Start Andrzeja Lancią na Rallycrossie. Rallycross.

 

 

 

Rajd Wisły 1995- wynajęcie Ford Escorta Coswrotha o numerze rejestracyjnym: L20 MTD. Pilotem był Andrzej Białowąs. Rajd został ukończony na miejscu 4 w klasie A8.

 

 

 

(Andrzej Magaczewski przy świeżo wynajętym Fordzie od Mike Taylor Developments)

(Przed startem)

 

W tym rajdzie wystartować miał też Andrzej Magaczewski Lancią Deltą HF Integrale, ale mimo przygotowań został niedopuszczony na badaniu technicznym przez zły numer książeczki technicznej samochodu.

 

 

(Trening do Rajdu Wisły, po lewej pilot- Jarosław Gieras, po prawej kierowca- Andrzej Magaczewski)

 

Andrzej Magaczewski startuje ponownie w Barbórce cieszyńskiej Lancia Deltą HF Integrale. Andrzej prowadził w generalce przez aż 8 odcinków specjalnych.

 

 

(Andrzej Magaczewski na żyletki przejeżdżający zakręt podczas odcinka specjalnego)

 

W 1997 roku zakupiony został od Roberta Kempki topowy Ford Escort Cosworth grupy N wyprodukowany przez belgijską firmę Ras, o numerze rejestracyjnym: KTC 0999. Poprzednim właścicielem był Romuald Chałas.

 

Start Fordem w zimowym rajdzie dolnośląskim nieukończony awarią turbosprężarki na 5 odcinku specjalnym.

 

Zakup od Mike Tylor Developments Forda Escorta Coswortha o numerze rejestracyjnym: LI87 KPY. Start w rajdzie krakowskim (kierowca Adam Magaczewski, pilot Andrzej Białowąs)

 

CIEKAWOSTKA: Tym samym Fordem Escort Cosworth w późniejszych latach jeźdźił Ken Block

 

 

Rajd Elmot (kierowca- Adam Magaczewski, pilot- Andrzej Białowąs) ukończony 2 miejscem w klasie A8.

 

Andrzej, czyli brat Adama Magaczewskiego w tym czasie zajmował się serwisem, obsługą i logistyką samochodów rajdowych.

 

Rajd Polski sezonu 1997 zakończony 5 miejscem w generalce.

 

Rajd Kormoran zakończony 2 miejscem w klasie A8.

 

 

Rajd Wisły, jako starcie z najlepszymi w kraju.

 

W 1998 roku Andrzej Magaczewski pojechał Mazdą 323 4WD Turbo w rajdzie Imielin ścigając się u boku np:. Janusz Kulig.

 

Tego samego roku jako pierwsi w Polsce staliśmy się właścicielami Ford Escorta WRC po Patricku Snijersie, który został dla nas przebudowany przez brytyjską firmę RED