Nasza historia

Początki naszej rodzinnej firmy sięgają  1981 roku, kiedy to przy ul. Kozielskiej w Gliwicach został założony serwis samochodowy przez Adama Magaczewskiego. Byliśmy jednymi z nielicznych w Gliwicach, którzy naprawiali samochody.  Naprawa samochodów pozwoliła nam się rozwijać dalej, dlatego w latach 1983-1984 uzyskaliśmy jako pierwsza firma w Gliwicach autoryzacje na wykonywanie zabezpieczeń antykorozyjnych FSO, FSM i Pewexu.

(Nasza stacja zabezpieczeń antykorozyjnych)

 

Kilka lat później, a dokładniej w  1989 roku powstaje firma Promex, która zajmuje się budowlanką oraz sprowadzaniem samochodów z Niemiec i zaczyna prowadzić komis samochodowy.

W 1991 roku, czyli 10 lat później od założenia firmy wybudowaliśmy jeden z pierwszych salonów samochodowych w Polsce o powierzchni 600 m2. Rozbudowany został także dawny serwis oraz garaże dla mieszkańców osiedla Gwardii Ludowej. Podpisana została tez umowa z Honda Eurostrada Antwerp (dealer Hondy w Antwerpii). Wtedy zaczęło się sprowadzanie nowych samochodów z zachodu do Polski na własną rękę, ponieważ wtedy nie było żadnego dystrybutora Hondy w Polsce. Głównie sprowadzane przez nas były samochody marki Honda, Toyota i Opel.

 ( Otwieramy salon przy ulicy Kozielskiej! )

 

(Nowe samochody z Antwerpii czekające na klientów)

 

Rok później, czyli w 1992 roku podpisujemy umowę z Nissan Poland sp. z o.o., dzięki czemu stajemy się dealerem Nissana. Dwa lata później stajemy się także dealerem FSO i FSO Nysa.

(Widok na salon z ulicy Kozielskiej)

 

W 1996 roku uzyskujemy drugie miejsce w Polsce pod względem sprzedaży samochodów marki Nissan jako dealer. Wtedy też stajemy się jeszcze dodatkowo dealerem Seata. Tego samego roku budujemy kolejny salon samochodowy FSO i Nissana w Rybniku przy ul. Gliwickiej. W międzyczasie podpisujemy umowę z Polskim Związkiem Motorowym o dostarczanie nowych samochodów FSO, Nissan, Seat.

 

(Salon samochodowy w Rybniku przy ulicy Gliwickiej)

 

W 1997 roku marka FSO przekształca się w Daewoo , a my uzyskujemy drugie miejsce w sprzedaży tej marki w Polsce. W tym samym roku pod naciskiem Daewoo odnośnie czystości marki rezygnujemy z dealerstwa Seata. W międzyczasie kupujemy serwis Polmozbyt na ul. Mikolowskiej w Rybniku, który przebudowujemy na serwis Daewoo oraz kupujemy salon samochodowy w Zabrzu przy ul. Wolności. Salon w Zabrzu zajmował się sprzedażą samochodów marki Daewoo.

 

 

(Salon samochodowy w Zabrzu przy ulicy Wolności)

 

 

Następnie kupujemy prawa autorskie od Bogdana Wozowicza do produkcji nadwozia samochodu COLO. Samochód był budowany na bazie małego Fiata z tworzyw sztucznych na ramie z profili zamkniętych. Auta te były rejestrowane na kategorie SAM. Sprzedajemy je do Hiszpanii, Niemiec, Tajwanu z kierownicą po prawej stronie. Następnie kupujemy silnik Franco Morinii i budujemy pierwsze samochody na kartę motorowerową sprzedając je w Hiszpanii i na rynku lokalnym. Jesteśmy producentami samochodów!

 

(Silnik Franco Morini 50cm3 połączony ze skrzynią z Fiata 126p w COLO na kartę motorowerową)

( Fiat Colo naszej produkcji )

 

W 1999 roku przestajemy być dealerem Daewoo, gdyż marka ta popada w upadłość.

 

W międzyczasie uczestniczymy w targach motoryzacyjnych

 

 

 

W roku 2001 pojawił się program telewizyjny „Big Brother”, w którym ufundowaliśmy nagrodę główna, czyli samochód COLO naszej produkcji. Auto te wygrała Manuela Michalak.

 

Do 2007 roku byliśmy niezależnym serwisem i sprzedawaliśmy samochody używane.

 

Początek 2008 roku to budowa nowego salonu samochodowego Seata przy ul. Kujawskiej w Gliwicach.

 

(Salon samochodowy Seat Magaczewski przy ulicy Kujawskiej 34 w Gliwicach)

 

W 2009 roku zajmujemy drugie miejsce pod względem badania obsługi klienta od niezależnej gazety AutoŚwiat.

 

Rok później podpisujemy umowę z Sanggyong o dealerstwo.

 

W 2011 roku rezygnujemy z dealerstwa Seata, a Sanggyong wycofuje się z rynku polskiego i przestajemy być ich dealerem. Stajemy się wtedy warsztatem niezależnym oraz salonem sprzedającym samochody używane. Rok później podpisujemy umowę z Bosch Car Service jako autoryzowany serwis BOSCHa.

 

W 2015 roku zaczynamy na własna rękę sprowadzać samochody z Japonii jako jedna z pierwszych firm w Polsce, co robimy do dzisiaj.

 

W 2018 roku stajemy się też autoryzowaną stacją szwedzkiej marki Auson i zajmujemy się zabezpieczeniami antykorozyjnymi samochodów przy zastosowaniu środków Noxudol. Rok później rozwiązujemy umowę z firmą BOSCH i stajemy się niezależnym serwisem, który głównie serwisuje samochody marki Mercedes, BMW oraz Audi sprowadzane z Japonii.

 

Co robimy obecnie?

 

  • Specjalizujemy się w imporcie używanych, luksusowych samochodów z Japonii. Zaufały nam setki Klientów - możesz zaufać i Ty!

 

  • Prowadzimy serwis samochodowy z specjalistycznym sprzętem, oraz pracownikami posiadającymi wiele lat doświadczenia!

 

  • Wykonujemy konserwację nadwozia,  oraz podwozia- Jesteśmy jednym z najbardziej chwalonych specjalistą tych usług w Polsce!