Historia Firmy
Początki naszej rodzinnej firmy
Początki naszej rodzinnej firmy sięgają 1981 roku, kiedy to przy ul. Kozielskiej w Gliwicach został założony serwis samochodowy przez Adama Magaczewskiego. Byliśmy jednymi z nielicznych w Gliwicach, którzy naprawiali samochody. Naprawa samochodów pozwoliła nam się rozwijać dalej, dlatego w latach 1983-1984 uzyskaliśmy jako pierwsza firma w Gliwicach autoryzacje na wykonywanie zabezpieczeń antykorozyjnych FSO, FSM i Pewexu.
Kilka lat później
A dokładniej w 1989 roku bracia Andrzej, Adam Magaczewscy otwierają firmę Promex, która zajmuje się budowlanką, sprowadzaniem samochodów z Niemiec oraz zaczyna prowadzić komis samochodowy.
W 1991 roku, czyli 10 lat później od założenia firmy bracia Adam oraz Andrzej Magaczewscy budują jeden z pierwszych salonów samochodowych w Polsce o powierzchni 600 m2. Rozbudowany został także dawny serwis oraz garaże dla mieszkańców osiedla Gwardii Ludowej. Podpisana została tez umowa z Honda Eurostrada Antwerp (dealer Hondy w Antwerpii). Wtedy zaczęło się sprowadzanie nowych samochodów z zachodu do Polski na własną rękę, ponieważ wtedy nie było żadnego dystrybutora Hondy w Polsce. Głównie sprowadzane przez nas były samochody marki Honda, Toyota i Opel.
Rok 1992
Podpisujemy umowę z Nissan Poland sp. z o.o., dzięki czemu stajemy się dealerem Nissana. Dwa lata później stajemy się także dealerem FSO i FSO Nysa.
Rok 1996
Uzyskujemy drugie miejsce w Polsce pod względem sprzedaży samochodów marki Nissan jako dealer. Wtedy też stajemy się jeszcze dodatkowo dealerem Seata. Tego samego roku budujemy kolejny salon samochodowy FSO i Nissana w Rybniku przy ul. Gliwickiej. W międzyczasie podpisujemy umowę z Polskim Związkiem Motorowym o dostarczanie nowych samochodów FSO, Nissan, Seat.
Rok 1997
Marka FSO przekształca się w Daewoo , a my uzyskujemy drugie miejsce w sprzedaży tej marki w Polsce. W tym samym roku pod naciskiem Daewoo odnośnie czystości marki rezygnujemy z dealerstwa Seata. W międzyczasie kupujemy serwis Polmozbyt na ul. Mikolowskiej w Rybniku, który przebudowujemy na serwis Daewoo oraz kupujemy salon samochodowy w Zabrzu przy ul. Wolności. Salon w Zabrzu zajmował się sprzedażą samochodów marki Daewoo.
A następnie...
Kupujemy prawa autorskie od Bogdana Wozowicza do produkcji nadwozia samochodu COLO. Procesem produkcji zajmuje się Andrzej Magaczewski. Samochód był budowany na bazie małego Fiata z tworzyw sztucznych na ramie z profili zamkniętych. Auta te były rejestrowane na kategorie SAM. Sprzedajemy je do Hiszpanii, Niemiec, Tajwanu z kierownicą po prawej stronie. Następnie kupujemy silnik Franco Morinii i budujemy pierwsze samochody na kartę motorowerową sprzedając je w Hiszpanii i na rynku lokalnym.
W 1999 roku
przestajemy być dealerem Daewoo,
gdyż marka ta popada w upadłość.
W 2001 roku
Pojawił się program telewizyjny „Big Brother”,
w którym ufundowaliśmy nagrodę główna,
czyli samochód COLO naszej produkcji.
Auto te wygrała Manuela Michalak.
Do 2007 roku
Byliśmy niezależnym serwisem i
sprzedawaliśmy samochody używane.
Początek 2008 roku
To budowa nowego salonu samochodowego Seata
przy ul. Kujawskiej w Gliwicach.
W 2009 roku
Zajmujemy drugie miejsce pod względem badania
obsługi klienta od niezależnej gazety AutoŚwiat.
W 2010 roku
Podpisujemy umowę z Sanggyong o dealerstwo.
W 2011 roku
Rezygnujemy z dealerstwa Seata, a Ssangyong wycofuje się
z rynku polskiego i przestajemy być ich dealerem.
Stajemy się wtedy warsztatem niezależnym oraz salonem
sprzedającym samochody używane. Rok później podpisujemy umowę
z Bosch Car Service jako autoryzowany serwis BOSCHa.
W 2015 roku
Zaczynamy na własna rękę sprowadzać samochody z Japonii
jako jedna z pierwszych firm w Polsce, co robimy do dzisiaj.
W 2018 roku
Stajemy się też autoryzowaną stacją szwedzkiej marki Auson i zajmujemy
się zabezpieczeniami antykorozyjnymi samochodów przy zastosowaniu środków Noxudol.
Rok później rozwiązujemy umowę z firmą BOSCH i stajemy się niezależnym serwisem, który
głównie serwisuje samochody marki Mercedes, BMW oraz grupy VAG.
Rok 2022
Wyróżnienie firmy w rankingu
"Gepardy biznesu 2022"
Od 2023 roku
Rozpoczynamy współpracę z Politechniką Śląską- a dokładniej z
zespołem Formuły Student- PolSl Racing, która trwa aż po dziś dzień.
Początek 2024
Oferta naszych samochodów przekracza 100 egzemplarzy,
gdzie 9 lat wcześniej zaczynaliśmy od bagatela 15 sztuk!
Co robimy obecnie?
Specjalizujemy się w imporcie używanych, luksusowych samochodów z Japonii. Zaufały nam setki Klientów - możesz zaufać i Ty!
Prowadzimy serwis samochodowy z specjalistycznym sprzętem, oraz pracownikami posiadającymi wiele lat doświadczenia!
Wykonujemy konserwację nadwozia, oraz podwozia - Jesteśmy jednym z najlepiej ocenianych specjalistów w Polsce!