Historia Rajdowa

Event 2

Początek historii

Historia startów w rajdach zaczyna się od Adama Magaczewskiego.

Zaczął on jeździć w rajdach w wieku lat 17.

Po zrobieniu licencji R2 został wicemistrzem okręgu śląskiego w sezonie 1981.

Event 3

Początek 1992 roku

Dziesięć lat młodszy brat Adama, Andrzej Magaczewski zaczął jeździć w rajdach i po ukończeniu trzech KJSów pojechał w rajdzie Wisły z numerem 0 jako folloufer Ładą 2103.

Event 3
Event 3
Event 3

Tego samego roku

W 1992 roku Andrzej Magaczewski wystartował w Barbórce Cieszyńskiej. Tego samego roku Andrzej ponownie pojechał Ładą.

Dwa lata później

Czyli w 1994 roku Andrzej Magaczewski
zrobił licencje R1.

Event 3

W 1995 roku

Bracia Magaczewscy wystartowali w rajdzie krakowskim Lancią HF Integrale. Adam jako kierowca, a Andrzej jako jego pilot.

Następny start

Odbył się on w dolnośląskim rajdzie Elmot, także Lancią.
Ukończony na 3 miejscu w klasie A8

Event 3
Event 3

Kierowca- Adam Magaczewski, pilot- Andrzej Magaczewski)

Event 3

(Mazda 323 4WD Turbo po mistrzu świata przygotowana na Rallycross)

Rok 1995

Zakupiona została Mazda 323 4WD Turbo od Romualda Chałasa. Mazda ta została sprowadzona przez firmę Universal w 1990 od mistrza świata Timo Salonena.

Pierwszy start Mazdą

Odbył się na rajdzie Polski - zakończył się
awarią na 6 odcinku specjalnym, ,br> przez co musieliśmy się wycofać.

Event 2

Rallycross Słomczyn

Adam Magaczewski dojeżdża na 1 miejscu w mistrzostwach Polski w dywizji 4.

Rallycross

Start Andrzeja Lancią na Rallycrossie.

Event 3
Event 3
Event 2

CIEKAWOSTKA: Tym samym Fordem Escort Cosworth w późniejszych latach jeźdźił Ken Block

Rajd Wisły 1995

Wynajęcie Ford Escorta Coswrotha o numerze rejestracyjnym: L20 MTD.

Pilotem był Andrzej Białowąs.

Rajd został ukończony na miejscu 4 w klasie A8

Event 3

(Andrzej Magaczewski przy świeżo wynajętym Fordzie od Mike Taylor Developments)

Event 3

(Przed startem)

Event 3

Brak zgody na start

W tym rajdzie wystartować miał też Andrzej Magaczewski Lancią Deltą HF Integrale, ale mimo przygotowań został niedopuszczony na badaniu technicznym przez zły numer książeczki technicznej samochodu.

Event 2

Trening do Rajdu Wisły

Po lewej pilot- Jarosław Gieras, po prawej kierowca- Andrzej Magaczewski

Event 3

(Andrzej Magaczewski na żyletki przejeżdżający zakręt podczas odcinka specjalnego)

Ponowny start

Andrzej Magaczewski startuje ponownie w Barbórce cieszyńskiej Lancia Deltą HF Integrale. Andrzej prowadził w generalce przez aż 8 odcinków specjalnych.

Event 2

Rok 1997

Zakupiony został od Roberta Kempki topowy Ford Escort Cosworth grupy N wyprodukowany przez belgijską firmę Ras, o numerze rejestracyjnym: KTC 0999. Poprzednim właścicielem był Romuald Chałas.

Start Fordem w zimowym rajdzie dolnośląskim nieukończony awarią turbosprężarki na 5 odcinku specjalnym.

Zakup od Mike Tylor Developments Forda Escorta Coswortha o numerze rejestracyjnym: LI87 KPY. Start w rajdzie krakowskim (kierowca Adam Magaczewski, pilot Andrzej Białowąs)

Event 3
Event 3
Event 2

Rajd Elmot

Kierowca- Adam Magaczewski, pilot- Andrzej Białowąs - ukończony 2 miejscem w klasie A8.

Andrzej, czyli brat Adama Magaczewskiego w tym czasie zajmował się serwisem, obsługą i logistyką samochodów rajdowych.

Event 3

Rajd Polski sezonu 1997

Zakończony 5 miejscem w generalce.

Rajd Kormoran zakończony 2 miejscem w klasie A8.

Event 3

Rajd Wisły, jako starcie z najlepszymi w kraju.

Event 3

Rok 1998

Andrzej Magaczewski pojechał Mazdą 323 4WD Turbo w rajdzie
Imielin ścigając się u boku np:. Janusz Kulig.

Tego samego roku jako pierwsi w Polsce staliśmy się właścicielami
Ford Escorta WRC po Patricku Snijersie, który został
dla nas przebudowany przez brytyjską firmę RED.

Event 3
Event 3

Rodzinny biznes

Tą samą drogą poszli synowie Andrzeja Magaczewskiego Starszy syn Tomasz Magaczewski pomaga w prowadzeniu firmy,
natomiast młodszy syn jeszcze będący studentem realizuje się
jako kierowca oraz prezes zespołu Formula Student PolSl Racing.

Event 3

(FS Czech 2023 na torze Autodrom Most - zdjęcie zespołowe studentów budujących bolid z Politechniki Śląskiej)

Event 3

(FS Poland 2023 na torze Autodrom Słomczyn - zdjęcie zespołowe)

Event 3

(Młodszy syn Marcin Magaczewski trzyma tablicę trzeciego uzyskanego miejsca na zawodach FS Poland 2023)

Event 3

(FS Czech 2024- zdjęcie chwilę po zdanym badaniu technicznym nowego bolidu SW-05e)

Event 3

(Wracając ze zdanego badania technicznego- FS Czech 2024)

Event 3

(Chwilę przed wystartowaniem w endurance Formula SAE Italy 2024)

Event 3

(Marcin podczas testów Formula SAE Italy 2024)

Zaciekawiony?

Zachęcamy do przeczytania
historii naszej firmy!